Pallidal and thalamic neurostimulation in severe tardive dystonia
Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry. 2001-04-01; 70(4): 557-559
DOI: 10.1136/jnnp.70.4.557
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1. Laryngorhinootologie. 2017 Aug;96(8):519-521. doi: 10.1055/s-0043-113690. Epub
2017 Aug 29.
Die Behandlung des M. Menière mit Betahistin: Kritische Anmerkungen zur
BEMED-Studie.
[Article in German; Abstract available in German from the publisher]
Ernst A(1), Schlattmann P(1), Waldfahrer F(2), Westhofen M(3).
Author information:
(1)HNO-Klinik im ukb.
(2)Hals-Nasen-Ohren-Klinik, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum
Erlangen.
(3)HNO-Univ.klinik der RWTH Aachen.
Comment in
Laryngorhinootologie. 2017 Oct;96(10 ):674.
Laryngorhinootologie. 2017 Oct;96(10 ):675.
The BEMED study (BMJ 2016; 352: DOI 10.1136) was designed as multi-centric,
double-blind, plaebo-controlled study in patients with Menière’s disease. It
should compare a low-level (2 × 24 mg/d) vs. high-level (3 × 48 mg/d) betahstine
intake vs. placebo. The primary endpoint was the « number of vertigo attacks
lasting longer than 20 min as documented in a patient’s diary ». The main finding
of the study was that betahistine did not significantly better reduced the number
of vertigo attacks than placebo. Therefore, the BEMED study should be critically
discussed in the present paper.
Publisher: Die BEMED-Studie (BMJ 2016; 352: DOI 10.1136) war eine
multizentrische, mehrarmige, placebokontrollierte Doppelblindstudie, die
Patienten (zwischen 18 – 80 Jahren) mit einem ein- oder bds. M. Menière
einschließen sollte, bei der eine Niedrig- (2 × 24 mg/d)- vs. Hochdosis
(3 × 48 mg/d) Betahistintherapie vs. Placebo verglichen wurden. Der primäre
Endpunkt sollte die „per Tagebuch dokumentierte Rate von Schwindelattacken, die
länger als 20 min dauerten“ sein. Der Hauptbefund der Studie war, daß Betahistin
im Vergleich zu Placebo beim M. Meniére nicht wesentlich besser in der Reduktion
der Anfallshäufigkeit abschnitt. Dies soll in der vorliegenden Arbeit kritisch
diskutiert werden.
Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.
DOI: 10.1055/s-0043-113690
PMID: 28850992
Conflict of interest statement: Disclosure The authors report no conflicts of
interest in this work.